Secretele promovării prin e-mail a afacerilor mici și mijlocii
Publicat pe ⋅ de către: admin
Campaniile de e-mail marketing sunt cele mai eficace și accesibile modalități de promovare pentru o afacere mică sau mijlocie. Ozana Giușcă, expert internațional în dezvoltarea afacerilor, prezintă principalele greșeli care trebuie evitate și câteva bune practici care pot fi implementate de micii antreprenori pentru a-și promova cu succes serviciile și produsele prin e-mail.
Este e-mailul o modalitate eficace de promovare pentru o afacere mică sau medie? Cuvinte ca „junk“ sau „spam“ au devenit sinonime cu emoția negativă asociată volumului tot mai mare de mailuri nedorite. Cine mai are timp de mailuri în ziua de azi? Chiar acordă cineva atenție unor mesaje promoționale în condițiile în care abia ținem pasul cu mesajele de serviciu?
Un studiu realizat de HubSpot arată că peste 50% din persoane citesc majoritatea e-mailurilor primite. Mai mult, o altă cercetare (Convince & Convert Digital Marketing Advisors) arată că 44% din destinatarii mail-urilor promoționale realizează minimum o cumpărătură. Vorbim de cumpărături realizate exclusiv pe baza unor e-mailuri promoționale primite de la comerciant. Alte cercetări au arătat că promovarea prin e-mail este mai eficientă decât promovarea prin rețelele de socializare, e-mail marketing-ul fiind de 40 de ori mai eficace decât
Facebook și Twitter împreună ca număr de noi piste de vânzări calificate.
În ciuda intuiției, dintre toate tacticile de promovare, e-mailul are cel mai mare succes. În plus, deține un rol cu totul aparte în ansamblul sistemului de marketing digital. Un avantaj major este faptul ca e-mail marketing-ul este cea mai ieftină modalitate de promovare.
Astfel, dacă deții o afacere, indiferent cât de mică sau mare, campaniile de marketing prin e-mail te vor ajuta să:
1. Generezi noi piste calificate de vânzări fără să pierzi timp și resurse umane cu activități de vânzare prin telefon de tip cold calling.
2. Ții aproape de clienți fără să aloci bugete pentru publicitate și advertising comparabile cu cele ale firmelor mari.
3. Integrezi toate celelalte activități de advertising și comunicare pe care le derulezi.
4. Crești numărul de vânzări la clienții existenți.
5. Convertești potențialii în clienți plătitori.
Baza de date cu clienți și potențiali este, probabil, cel mai important activ al afacerii tale!