logo

Această platformă este cofinanțată din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013. Investește în oameni!

Platformă Consiliere Antreprenorială

Acasă > Strategii de promovare afacere – prima parte

Strategii de promovare afacere – prima parte

Publicat pe de către: admin

1.      Conceptul de marketing

Conceptul modern de marketing a semnalat că firmele de afaceri au fost nevoite să pună cel mai mare accent pe necesităţile clientului. A impus totodată înfiinţarea unui nou compartiment care să ajute toate celelalte departamente din structura unei firme să se raporteze mai responsabil la nevoile clientului.

1.1.Importanţa marketingului în cadrul firmei

Aspectele de marketing ar trebui să constituie factorului principal în trasarea tuturor palnificărilor pe termen scurt şi lung din cadrul oricărei firme. Din pacate, de cele mai multe ori, firmele au fost orientate spre producţie. Crearea unui produs bun nu va avea neapărat ca rezultat un succes pentru firma. Acest produs trebuie să fie făcut atractiv clienţilor pentru a putea profita din plin de valoarea lui.

Departamentul de marketing este legatura dintre clienţi şi firma. In mod normal, personalul din departamentul de marketing, are patru obiective de îndeplinit :

  • maximizarea vânzării produselor existente pe pieţele existente;
  • crearea şi vânzarea de produse noi;
  • găsirea unor pieţe noi pentru produsele noi sau pentru cele existente;
  • asigurarea unor servicii de calitate pentru satisfacerea cleinţilor şi pentru a-I convinge să continue relaţia de afaceri cu compania.

 

După cum se poate observa, rolul principal al marketingului într-o organizaţie este acela de a crea venituri. Rezultatele financiare ale marketingului sunt gestionate de departamentul financiar şi utilizate de departamentul de producţie pentru a crea bunuri şi servicii. De aceea, activităţile de marketing sunt foarte importante pentru companie, deoarece trebuie să genereze vânzări pentru a rămâne pe piata.

Marketing-ul oferă pieţei mai mult decât un produs necesar; ajută la generarea vânzărilor prin oferirea unei calităţi a serviciilor aşteptate de clienţi.

Serviciile excelente sunt importante, deoarece aduc clienţi fideli – clienţi care sunt bucuroşi că au ales un produs datorită firmei şi serviciilor sale. Clienţii fideli reprezintă venituri sigure – aduc mereu venituri în bugetul firmei.

 

1.2.Elaborarea planului de marketing

Scopul principal al unui plan de marketing îl reprezintă identificarea şi/sau construirea unui avantaj competitiv pentru produsul/serviciul nostru în raport cu cele ale competiţiei.

Rolul planului de marketing este tocmai de a descoperi sau a formula acest avantaj competitiv care va ajuta produsul/serviciul nostru să se deosebeasca de cele ale competiţiei şi care va oferi consumatorului un motiv puternic pentru a-l cumpăra.

Se poate începe cu elaborarea planul strategic de marketing (pe termen mediu/lung, 3-5 ani ca şi orizont de timp) şi apoi, pe baza acestuia trebuiesc dezvoltate planuri anuale (tactice) de marketing.

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.

Informații similare